Assistent Controller (36-40 uur)
17 januari 2025
Wat ga je doen?
Als assistent controller ben je niet alleen de rechterhand van de controller, maar ook een sleutelfiguur in zowel de project- als financiële controle binnen de organisatie. Je begeleidt de projectleiders ten aanzien van budget opstellen, via uitvoering tot verantwoording van diverse projecten. Jij bent de schakel tussen de uitvoering van de projecten en de middelen die hiervoor beschikbaar zijn. Hierbij maak je gebruik van de projectadministratie in AFAS.
Naast deze projectbegeleiding ben je ook intensief betrokken bij het uitvoeren van balanscontroles. Je zorgt hierbij voor een accurate en betrouwbare financiële rapportage en analyse.
Voor het management maak je voortgangsrapportages en je adviseert hen, gevraagd én ongevraagd, over inzet op projecten, de voortgang en mogelijkheden tot samenwerking tussen projecten en organisaties onderling. Je signaleert en bewaakt de risico's binnen de projecten en vertaalt deze door naar de verenigingen. In deze veelzijdige financiële rol heb je een strategische blik en een hands-on mentaliteit. Met de controller werk je mee aan de afhandeling van processen en de P&C-cyclus. Een mooie afwisselende baan dus!
Wie ben jij?
Wij zoeken een gedreven collega die zich verder wilt ontwikkelen op het gebied van financiën, balanscontroles en projectmatig werken. Je werkt graag in een dynamische omgeving en je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Daarnaast breng je het volgende mee:
- een afgeronde financiële opleiding, bijvoorbeeld HBO Bedrijfseconomie, Accountancy of vergelijkbaar;
- minimaal 3 jaar werkervaring in een financiële functie, zoals administrateur of financieel medewerker;
- uitstekende kennis van AFAS of bereid te leren;
- nauwkeurigheid, analytisch vermogen en een proactieve houding;
- goede communicatieve vaardigheden en een leergierige instelling.
Twijfel je of je aan alle functie-eisen voldoet, maar spreekt de functie je aan? Aarzel dan niet om te solliciteren! We geloven dat talent zich op verschillende manieren ontwikkelt en staan open voor kandidaten met diverse achtergronden en ervaringen.
Wat bieden wij?
Wij bieden je een uitdagende functie waarin je de kans krijgt om je verder te ontwikkelen. Je krijgt een aanstelling bij de PO-Raad voor de duur van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Je verdient een salaris tussen de € 3.378,- en € 5.331,- bruto per maand (afhankelijk van ervaring), gebaseerd op schaal 10 van de CAO Nederlandse Universiteiten. De PO-Raad heeft een 38-urige werkweek.
Verder bieden we uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:
- een ruime verlofregeling van 232 uur met de mogelijkheid voor extra compensatieverlof;
- een eindejaarsuitkering van 8,3%;
- een prima pensioenregeling bij het ABP;
- de mogelijkheid om hybride te werken;
- een reiskostenregeling of NS-Business Card als je reisafstand naar ons kantoor bij station Utrecht Overvecht meer dan 10 kilometer is;
- een internetvergoeding van €25,= netto per maand en een thuiswerkvergoeding.
Waar kom je te werken?
De PO-Raad en de VO-raad (gevestigd direct naast station Utrecht Overvecht) zijn de sectororganisaties voor het primair onderwijs en voortgezet onderwijs. Als vereniging behartigen we de gemeenschappelijke belangen van de schoolorganisaties in het basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs.
Elke dag zetten we ons in om het beste onderwijs voor leerlingen te realiseren. Door samenwerking met onze leden, de overheid, het bedrijfsleven, gemeentes en maatschappelijke organisaties. Daarnaast voeren we overleg met werknemersorganisaties over arbeidsvoorwaarden, waarmee we ons inzetten voor alle medewerkers binnen de sector. Variëteit en diversiteit wordt omarmd door de PO-Raad en de VO-raad, dit geldt zowel voor de sectoren als voor onze eigen medewerkers.
Kwaliteit staat bij ons voorop. Het gaat immers om de toekomst van onze kinderen en daarmee de toekomst van Nederland. We ondersteunen scholen en besturen met kennis, advies en samenwerking om de kwaliteit en ontwikkeling van het onderwijs te waarborgen.
Meer weten en solliciteren
Stuur je CV en motivatiebrief voor 31 januari 2025 naar vacature@poraad.nl. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Ömer Kaya, Manager Bedrijfsvoering via o.kaya@povosi.nl of 06-45396290.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.