Samenwerken aan de beste zomerschool
21 december 2016
De ervaren school en de beginnende school organiseren samen een zomerschool. Een goede combinatie, zo blijkt. Waar de ervaren school weet wat er allemaal komt kijken bij het organiseren van een zomerschool, stelt de beginnende school kritische vragen over het inmiddels bijna geroutineerde proces.
“Op deze manier blijven wij de zomerschool verbeteren én krijgen steeds meer leerlingen de kans om aan een zomerschool deel te nemen”, zegt Marion Hagdorn, zomerschoolcoördinator van het Revius lyceum Doorn. “We hopen dat volgend jaar nog meer scholen bij onze zomerschool aansluiten, zodat alle leerlingen uit de regio extra lessen op een zomerschool in de buurt kunnen volgen.”
Docenten
Docenten zien de zomerschool niet altijd als iets positiefs. De stof waar leerlingen een heel jaar op vastlopen, kunnen zij ineens in twee weken wel? Om het positieve effect van zomerscholen te tonen betrekt Hagdorn de docenten op het Revius lyceum het hele jaar door bij de zomerschool. Zo geeft ze in iedere interne nieuwsbrief een update van de leerlingen die met de zomerschool toch nog over gegaan zijn. Hoe doen zij het na de vakantie? Zijn hun cijfers in orde? Hebben ze een andere wekhouding t.o.v. het vorige schooljaar? Op deze manier is het succes van de zomerschool voor alle docenten zichtbaar.
Revius Lyceum - Doorn en Wijk bij Duurstede