Servicedeskmedewerker ICT (32 – 40 uur)

10 januari 2025

Heb jij een passie voor ICT, ben jij oplossingsgericht en biedt je graag ondersteuning aan collega’s die bijdragen aan de kwaliteit en ontwikkeling van het primair en voortgezet onderwijs in Nederland? Dan is de functie van Servicedeskmedewerker ICT bij de PO-Raad en de VO-raad wellicht iets voor jou!

Wat ga je doen?

In deze functie werk je voor beide raden binnen het team ICT dat zich richt op een goede ICT ondersteuning aan collega’s. Als servicedeskmedewerker ICT ben je het eerste aanspreekpunt voor alle technische vragen. Je bent verantwoordelijk voor het aannemen, vastleggen en waar mogelijk oplossen van vragen en incidenten. Wanneer je er niet uitkomt schakel je met een collega of onze externe ICT partij.

Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Het oplossen van ICT-problemen van collega’s;
  • Het installeren van werkplekken;
  • Het inrichten van laptops en smartphones;
  • Het registreren en verwerken van (1e en 2e lijns) tickets in ons ticketsysteem;
  • Vervangen van software en randapparatuur;
  • Geschikt maken van nieuwe programma's voor gebruikers.
     

Wie ben jij?

Wij zoeken een enthousiaste collega die houdt van afwisseling en graag verantwoordelijkheid draagt. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Daarnaast breng je het volgende mee:

  • Een afgeronde mbo-opleiding richting ICT
  • Minimaal 1 jaar ervaring als servicedeskmedewerker of in een soortgelijke functie
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Sociaal en communicatief vaardig
  • Kennis en ervaring met Office 365
  • Basiskennis Microsoft Exchange
  • Ervaring met werkplekbeheer


Twijfel je of je aan alle functie-eisen voldoet, maar spreekt de functie je aan? Aarzel dan niet om te solliciteren! We geloven dat talent zich op verschillende manieren ontwikkelt en staan open voor kandidaten met diverse achtergronden en ervaringen.

Wat bieden wij?

Wij bieden je een uitdagende functie waarin je de kans krijgt om bij te dragen aan de ontwikkeling van het primair en voortgezet onderwijs. Je krijgt een aanstelling bij de VO-raad voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Je verdient een salaris tussen de € 2.889,- en € 4.254,- bruto per maand (afhankelijk van ervaring), gebaseerd op schaal 8 van de CAO Voortgezet Onderwijs. De VO-raad heeft een 40-urige werkweek.

Verder bieden we uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:

  • Een ruime verlofregeling van 426 uur inclusief feestdagen, waarvan je 2 nationale feestdagen mag ruilen voor culturele feestdagen.
  • Een NS-Business Card als je meer dan 5 km van kantoor woont.
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33%.
  • Een prima pensioenregeling bij het ABP.
  • De mogelijkheid om hybride te werken (50/50).
  • Een jaarlijks professionaliseringsbudget van € 1.500,- en de mogelijkheid voor coaching om te groeien en te ontwikkelen.
     

Waar kom je te werken?

De PO-Raad en de VO-raad (gevestigd direct naast station Utrecht Overvecht) zijn de sectororganisaties voor het primair onderwijs en voortgezet onderwijs. Als vereniging behartigen we de gemeenschappelijke belangen van de schoolorganisaties in het basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs.

Elke dag zetten we ons in om het beste onderwijs voor leerlingen te realiseren. Door samenwerking met onze leden, de overheid, het bedrijfsleven, gemeentes en maatschappelijke organisaties. Daarnaast voeren we overleg met werknemersorganisaties over arbeidsvoorwaarden, waarmee we ons inzetten voor alle medewerkers binnen de sector. Variëteit en diversiteit wordt omarmd door de PO-Raad en de VO-raad, dit geldt zowel voor de sectoren als voor onze eigen medewerkers.

Kwaliteit staat bij ons voorop. Het gaat immers om de toekomst van onze kinderen en daarmee de toekomst van Nederland. We ondersteunen scholen en besturen met kennis, advies en samenwerking om de kwaliteit en ontwikkeling van het onderwijs te waarborgen.

Meer weten en solliciteren

Stuur je CV en motivatiebrief voor 24 januari 2025 naar vacature@vo-raad.nl. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met David Eslami, Manager ICT via davideslami@povosi.nl of  06 22 69 03 69.

De eerste gesprekken vinden plaats in de week van 27 januari.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.