Geniet je van rust of ligt verveling op de loer? Is ver fietsen naar school sport of noodzakelijk kwaad? Wil je dat iedereen je kent of juist opgaan in de massa? Opgroeien in een dun- of dichtbevolkt gebied maakt uit. En dat heeft gevolgen voor het vormgeven van een sterke pedagogische basis. Hoe doe je dat als voorzieningen niet om de hoek liggen, als je samenwerking tussen kernen op gang wilt brengen, als afstanden groot zijn en je vaak ook nog te maken hebt met een beperkter budget? Dit is de realiteit voor veel dunbevolkte regio’s, die deze uitdagingen weten om te zetten in kansen. Wat kunnen dichtbevolkte gebieden hiervan leren? En welk handelingsperspectief biedt dit voor andere regio’s?
Tijdens deze online netwerkbijeenkomst van het Steunpunt Passend Onderwijs ontdek je welke lessen jij kunt trekken uit de ervaringen van anderen. Ton Eimers, co-auteur van het rapport ‘Leren en participeren: een nieuwe strategie voor dunbevolkte regio’s’ deelt tijdens het webinar de bevindingen uit het rapport op uitdagingen én vernieuwende strategieën voor de pedagogische basis in dunbevolkte gemeenten. Het onderwerp wordt zoals gebruikelijk vanuit verschillende perspectieven belicht met veel ruimte voor gesprek over dilemma’s en kansen, overeenkomsten en verschillen in netwerksamenwerking en de effecten daarvan op de ontwikkeling van de jeugd. Kortom, een webinar om niet te missen.
Praktische informatie
- Datum en tijd: woensdag 4 december 2024, van 09:00 – 10:30 uur
- Locatie: online
- Voor wie: vertegenwoordigers van gemeenten, samenwerkingsverbanden, onderwijs