Mijn Vensters is vernieuwd

11 juli 2024

De website van Mijn Vensters is vernieuwd! De nieuwe omgeving biedt nieuwe functionaliteiten voor gebruikers en achter de schermen zijn veel fundamentele ontwikkelingen doorgevoerd.
Uitnodiging voor nieuwe inlog
Iedere Vensters-gebruiker ontvangt een link om een nieuw account te activeren. Met het oude account kan niet meer worden ingelogd. Na het activeren kan je direct inloggen bij het nieuwe Mijn Vensters.
De activatielink is 10 weken geldig. Je kunt jouw account gelijk activeren of na de zomervakantie. Heb je geen uitnodiging ontvangen met de activatielink? Kijk dan ook in je postvak met ongewenste e-mails en/of spam. Mocht je toch geen activatie-e-mail gekregen hebben, neem dan contact op met de gebruikersbeheerder van je school of bestuur. Kom je er niet uit? Support Vensters staat voor je klaar!


Belangrijkste aanpassingen op Mijn Vensters:

  • Gebruikers met toegang tot meerdere scholen of besturen hebben een zoekfunctie op naam en/of BRIN-Nummer. In de zoekbalk geef je aan voor welke school je aanpassingen wilt doorvoeren.
     
  • Bovenaan de pagina zijn de verschillende modules zoals Mijn Scholen op de kaart, Analyse en Onderzoek beschikbaar. Welke modules je ziet is afhankelijk van je toegangsrechten.
     
  • Indicatoren voor tevredenheid en praktijkonderwijs op Scholen op de kaart: De indicatoren komen in de komende weken beschikbaar.
     
  • Gebruikersrollen zijn vernieuwd. De rechten zijn nu per module ingesteld. De gebruikersbeheerder kan alle gebruikers van de school of het bestuur controleren en ze, indien nodig, extra rechten geven.
     
  • Analyse: binnenkort vind je in Analyse de pdf-rapporten van de oude Mijn Vensters. Bij iedere dataverversing wordt het rapport dat ververst wordt ook vernieuwd. In de toekomst vind je hier interactieve visualisaties van de school- of bestuursgegevens.
     
  • Onderzoek: dit is de module voor het beheren van je onderzoeken, zoals onderzoek naar leerlingtevredenheid en de Monitoring Sociale Veiligheid (MSV). Ook het doorsturen van de MSV aan de inspectie kan hier. Deze module is vanaf november beschikbaar.
     

Kom je er niet helemaal uit? Op de helppagina in Mijn Vensters vind je veelgestelde vragen (FAQ) met antwoorden en ondersteuningsdocumenten. Heb je vragen over de nieuwe Mijn Vensters? Neem dan contact met ons op door te mailen naar support@vensters.nl of te bellen naar 030 2324 808. Hou rekening met drukte bij de support-afdeling.