Nieuw leertraject: de kansen van verantwoording voor je schoolorganisatie
23 juni 2021
Het leertraject bestaat uit een mix van online en fysieke sessies - individueel en samen met andere besturen -, onder begeleiding van een externe expert. Uitgangspunt in het leertraject is dat kennis uit de wetenschap, van experts en van andere scholen wordt gecombineerd met de ervaringen uit de eigen praktijk. Ook alle kennis en inzichten die zijn opgedaan in het project Verantwoording van de VO-raad, worden in het traject meegenomen.
Als eerste belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van de verantwoording ga je binnen het traject aan de slag met het in beeld krijgen hoe in de organisatie wordt gedacht over (het belang van) verantwoording, de mate waarin ambities gedeeld worden en welke ‘gebieden’ van verantwoording wel of niet goed lopen. Dit biedt belangrijke aanknopingspunten voor de doorontwikkeling of verbetering van de verantwoording, waar je vervolgens mee verder gaat. De focus ligt hierbij op het betrekken van de stakeholders en het als schoolorganisatie ‘leren van verantwoording’. Alle opgedane kennis en ervaringen kunnen meteen toegepast worden in de eigen schoolpraktijk.
Meer weten?
Bent u geïnteresseerd? Lees dan meer over dit nieuwe leertraject en meld u aan.