Publiek-private pilot voor digitale leermiddelen
31 januari 2018
De individuele vragen en wensen van de scholen staan bij de pilot centraal. De scholen die participeren zijn: het Liemers College in Zevenaar, het Jacob Roelandslyceum in Boxtel en Mavo aan Zee in Den Helder. De betrokken docenten testen het gecombineerde leer- en lesmateriaal met hun eigen leerlingen in de digitale leeromgeving van hun school. De resultaten zullen worden gedeeld met alle scholen in het voortgezet onderwijs.
VO-raad juicht beweging toe
Voor de VO-raad is het belangrijk dat scholen in toenemende mate ‘open’ en ‘gesloten’ materiaal kunnen combineren. Ook interessant is dat het traject zich richt op curriculumontwikkeling en vaardigheden van docenten om daarmee om te gaan. Werken op basis van leerdoelen biedt grote voordelen voor de toekomst: docenten zijn beter in staat leerlingen onderwijs op maat te bieden. De VO-raad roept uitgevers op om dit soort innovatieve trajecten te starten die breed kijken naar ontwikkelingen in het voortgezet onderwijs.